Pakko palata tähän näkymättömyyteen. Nyt varsinkin Thaimaan-loman jälkeen kontrasti tuntuu niiiiiin suurelta.

Lomalla hotellimme spa:n nuoret naiset riensivät hymyillen avaamaan minulle ovea, kun näkivät minun lähestyvän. Katsoivat silmiin ja toivottivat tervetulleeksi. Enkä minä nyt niiiiin hirveästi niitä hoitoja käyttänyt. Täällä kotona kannan kaksin käsin tuhansia euroja vuodessa mm. Jättijakoon. Kassat heittelevät ostokseni miten sattuu runtaten tarkkaan poimitut hedelmät ja vihannekset muusiksi (kassojen välinpitämätön suhtautuminen ostoksiini on aina ottanut minua päähän! Hitto soikoon, ostan yli sadalla eurolla tavaraa - ja sitä kohdellaan kuin raatoa, jonka kissa on raahannut sisään.) No myönnettäköön, että kalatiskillä saan hyvää palvelua (paras saadakin kesäisten rapuostosten jälkeen).

Jos minä olisin kauppias, niin kokeilisin välillä palkata kapealanteisia italialaispoikia pakkaamaan frouvien ostoksia. Kävisitkö sinä sellaisessa kaupassa? (Sitten ne tietysti myös kantaisi ostokset autoon ja kenties vielä iskisivät silmää kaupan päälle.) Vai onko sittenkin kivampaa käydä Lidlissä ostamassa halvempaa ruokaa ja miettiä milloin saa sydänkohtauksen kun tavarat joutuu heittelemään (itse) kärryihin, vaikka yrittää niitä jo hieman (salaa) lajitella kasseihin.