Sängyssä varmaan nukkumassa, mutta siis missä sait tietää asiasta? Tätä jengi kyselee toisiltaan näin 10-vuotismuistopäivän aikoihin. Minä kerron oman tarinani.

Olin laivalla töissä risteilyemäntänä. Ravintolapäällikkö (laivalla ainakin ennen vanhaan puhuttiin ihmisistä usein tittelin, ei nimen mukaan) kertoi minulle asiasta hyvä kun olin edes aamukahvia saanut. Olo oli jotenkin hyvin epätodellinen; eivät kauniit nuoret prinsessat kuole!

Aamupäivällä oli vuorossa isossa tanssibaarissa karaoke, juuri sillä lailla sopivasti ennen kuin tulisimme takaisin Helsinkiin. Laulajia riitti ja sorina ja örinä oli tavallista luokkaa. Koko tunnin mietin, että tietääkö jengi ja varmaan tietää ja pitääkö minun sanoa jotain ja olisiko se sittenkin liian barbaarista tai eihän sitä nyt ihan ohittaakaan voi.

Säästin viimeiseksi lauluksi: "...kuin kynttilä on elämämme tää. Vain pieni tuuli joskus voi liekin sammuttaa ja toisinaan se myrskyn kestää voi..." . Sen spiikkasin sanoilla: "Maailman kaunein prinsessa on kuollut. Turvallista kotimatkaa."

Mielestäni Elton Johnin laulun valinta - Candle in the wind - on aika hyvä.